اطلاع از تخفیف‌های آکادمی مهندسان کارآموز در پیج اینستاگرام!

عضویت در کانال تلگرام

رتبه بندی مدرک تحصیلی چیست؟ اجاره مدرک تحصیلی

اسف 21, 1398 | اخبار و استخدام, وام و تسهیلات مهندسین | ۳ دیدگاه ها

حتما در آگهی های استخدامی که درسایت قرار گرفته با واژه رتبه بندی آشنا شده اید در این مقاله سعی داریم به شما عزیزان توضیح دهیم رتبه بندی مدرک تحصیلی چیست؟ اجاره مدرک تحصیلی به شرکت های پیمانکاری چه مزایا و معایبی دارد

رتبه بندی مدرک تحصیلی چیست؟

در برخی مواقع شرکت های پیمانکاری و مهندسین مشاور جهت اخذ رتبه ی خود برای به حد نصاب رساندن امتیاز پرسنل و هیئت مدیره نیاز به امتیاز مدرک تحصیلی و سابقه بیمه ی مهندسین دارند.

مدارک مورد استفاده جهت رتبه بندی

در ۳ مقطع کاردانی – کارشناسی – کارشناسی ارشد در رشته های عمران ( تمام گرایش ها ) – معماری – مکانیک ( تمام گرایش ها ) – برق ( تمام گرایش ها ) – شهرسازی – کشاورزی – زمین شناسی – صنایع – معدن –سد سازی – تونل – آبیاری – سازه – زلزله – خط و ابنیه – ماشین آلات کشاورزی – متالوژی- نفت – مدیریت – حسابداری – کامپیوتر – جغرافیا – کارتوگرافی و …

شرایط رتبه بندی مدرک چیست؟

مدرک تحصیلی (کاردانی،کارشناسی و یا کارشناسی ارشد)
کارت پایان خدمت و یا معافیت برای آقایان الزامی است .
حداقل ۳ سال سابقه بیمه ی تامین اجتماعی در ۴ سال اخیر. ( ۳۶ ماه در ۴۸ ماه اخیر )
گواهی کار از شرکتی که سابقه پرداخت کرده است در زمینه ی مرتبط با مدرک تحصیلی.
مهندسین نباید کارمند دولت باشند.

آثار حقوقی اجاره مدرک جهت رتبه بندی

ارائه مدرک شما از سوی هر شرکتی , دلالت بر حضور شما به عنوان کارمند یا عضو هیئت مدیره در آن شرکت بوده و عواقب آن (مطابق با نوع مسئولیتی که دارید) گریبان گیرتان است. لیکن بعضی از وکلا استدلال می کنند که دادن مدرک به عنوان یکی از کارکنان شرکت و نه اعضای آن برای شما ایجاد مسئولیت به عنوان عضو شرکت نمی کند و تعهدی در جبران خسارات ناشی از عملکرد شرکت ندارید, اما وکالت سلب مسئولیت وجود خارجی ندارد ! چنین چیزی نداریم چرا که با وکالت شما مسئولیت دیگری را که به عنوان موکل به شما وکالت می دهد را می پذیرید و نه عدم مسئولیت.

اگر تصمیم به ارائه ی مدرک جهت رتبه بندی به شرکتی گرفتید (که پیشنهاد میکنم نگیرید) حتما در پائین ترین سطح مسئولیتی (عضو هیئت مدیره )این مسئولیت رو قبول کنید.بدترین حالت هم قبول عنوان مدیر عامل است که در این صورت حتی اگر در اساسنامه هم از خود سلب مسئولیت کنید باز هم مشکلات خود از قبیل اینکه اگر شرکتی که مدرک گذاشته اید مالیات ندهد ممنوع الخروج می شوید و… را دارد.

وکالت نامه هایی که شرکتهای واسطه از شما می گیرند که دیگر جایبحث ندارد , کلا از بیخ و بن دست شما را می بندند (تا بتوانند براحتی آنرا به دیگر واگذار کنند).کلا پیشنهاد میکنم عطای این کار رو به لقاش ببخشید.

مجددا تاکید می کنم که گواهی خروج محضری (که شرکت های واسطه مدعی هستند با امضای اون از خود سلب مسئولیت کرده اید) در دادگاه فاقد هرگونه ارزش قانونی است .

آیا قرار دادی وجود دارد که بواسطه آن بتوان از زیر بارحقوقی اجاره مدرک شانه خالی نمود؟

خیر چنین قراردادی نداریم. ماجرای استفاده از مدارک آنگونه که در روزنامه ها آگهی می شود صرفاً جنبه صوری دارد و این امر به نظر قانونی نمی آید.

آیا هستند کسانی که با شرکت در رتبه بندی به مشکل بر خورده باشند؟

بله . لذا این بدین معنی نیست که هرکس مدرک خود را اجاره دهد به مشکل میخورد.هستند مهندسینی که مدرک خود را در رتبه بندی استفاده کرده اند و به مشکلی هم برنخوردند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟لطفا سوالات و نظرات خود را همینجا درج کنید

۳ دیدگاه ها

  1. داود روزبهانی

    من مدرک خود به عنوان عضو هیئت مدیره واگذار کردم و الان دوسال است که نه تمدید میکنن و نه مدرکم را آزاد میکنن . برای ازاد سازی باید چه کنم . ایا شکایت راه گشاست . ممنون

    پاسخ
  2. لطفی

    باسلام وخسته نباشد…من مدرک کاردانی فنی ساختمان دارم اخذ۳۱/۴/۹۱وتاکنون سابقه بیمه بمدت سال بعداز اخذ مدرک دارم لطفاً راهنمایی میکنید میتونم باهاش رتبه بگیرم…ممنون.ج

    پاسخ
    • لطفی

      بمدت ۴سال بیمه دارم

      پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open chat
سوالی داری مطرح کن
سلام پشتیبانی مهندسان کارآموز هستم چجور میتونم کمکتون کنم؟