اطلاع از تخفیف‌های آکادمی مهندسان کارآموز در پیج اینستاگرام!

عضویت در کانال تلگرام

گام های طراحی نمای اجرایی تاییدیه کمیته نما شهرداری

آبا 20, 1398 | طراحی نما, نماهای تایید شده شهرداری | ۰ دیدگاه

آموزش طراحی نما در اتوکدنما عنصری است که امروزه جزء جدایی ناپذیر از بدنه شهری می باشد. در این مقاله سعی داریم به توضیح مختصری از اصول طراحی نما و گام های طراحی نمای اجرایی تاییدیه کمیته نما شهرداری بپردازیم. نماهای کمیته نما شهرداری ، آموزش طراحی نما در اتوکد

منظور از  کمیته نمای شهرداری چیست؟

بر اساس دستور اداره کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران “طی ابلاغیه ۸۵۹۳۰۵/۸۱۱ مورخ ۰۴/۰۸/۱۳۹۰ از سوی اداره کل معماری ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران” کمیته نما و منظر شهری منطقه با پنج عضو (معاون شهرسازی و معماری منطقه، مشاور وقت شهردار در امور طرحهای شهری با عنوان دبیر کمیته، نماینده اداره کل معماری و دو نفر از اساتید معماری و شهرسازی دانشگاههای کشور) به منظور ایجاد هماهنگیهای لازم  در خصوص فرآیند کنترل نما و اقدامات مورد نیاز جهت آغاز به کار کمیته نما و منظر شهری برگزار و طی آن دستورالمعل کنترل نمای شهری به شهرداران ها اعلام گردید.

اهداف و اهمیت موضوع طراحی نما

نمای ساختمان ها چون نمود خارجی هر بنا می باشد و به سبب این که سازنده ی بدنه شهری بوده و در واقع بستر کالبدی شکل دهنده به تصویر ذهنی شهروندان از محیطی است که در آن قرار گرفته اند، اهمیت می یابد.

بر همین اساس بسیاری از طرح های شهری تهیه شده در کشور ما، بعد طراحی نما را مد نظر قرار داده و شهرداری تهران نیز ضوابطی را به تصویب رسانیده است. موضوع ساماندهی نماهای شهری با لحاظ ضوابط طرح تفضیلی شهر تهران توسط معاونت شهرسازی و معماری مورد توجه ویژه قرار گرافته است.

این معاونت با ایجاد همخوانی میان حقوق فطری و ضوابط و قوانین تدوین شده در حوزه های شهری سعی در تدوین راهبردها و راهکارهایی جهت ساماندهی نماهای عام شهری خواهد داشت.

بدین امید که هم عوامل خلاقه در حوزه زیبایی شناختی و هم حقوق شهروندی و دغدغه های مدیریت شهری را مورد نظر قرار دهد و با تبدیل این راهبردها به ضوابط شفاف در حوزه ضوابط عام نمای شهری سبب ایجاد تعاملی دوسویه میان مدیریت شهری و شهروندان در امر ساماندهی نماهای شهری گردد.

نماهای کمیته نما شهرداری

گام های طراحی نمای اجرایی تاییدیه کمیته نما شهرداری

همانطور که میدانید امروزه استخدام درشرکت ها و دفاترمهندسین مشاور به رقابتی سخت تبدیل شده که لازمه موفقیت در این رقابت بالا بردن مهارت های بازارکار می باشد. از جمله مهارت هایی که لازم است به عنوان مهندس طراح بدانید طراحی نما  که از مدارک اصلی تهیه نقشه های جواز ساختمانی می باشد، هست.

آکادمی مهندسان کارآموز با مدیریت و تدریس مهندس رضایی کارشناس ارشد معماری با بیش از ۱۲سال سابقه حضور در بازارکار ساختمانی برای بالا بردن مهارت شما عزیزان بسته های آموزشی کارآموزی تهیه نموده است که یکی از این بسته های آموزش با عنوان آموزش ۰تا ۱۰۰طراحی نما  با دو رویکرد زیبایی شناسی و تایید طرح توسط کارفرما و مقررات و ضوابط شهرسازی با تایید کمیته نما شهرداری می باشد

دز زیر میتوانید دقایقی از نمونه ویدیوهای گام های طراحی نما موجود در پک آموزشی مهندس رضایی را مشاهده نمایی

 

 

آموزش طراحی نما در اتوکد

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟لطفا سوالات و نظرات خود را همینجا درج کنید

 

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open chat
سوالی داری مطرح کن
سلام پشتیبانی مهندسان کارآموز هستم چجور میتونم کمکتون کنم؟